Review beleid

Beoordelingen geplaatst voor 28-5-2022

Voor alle beoordelingen die zijn geplaatst voor 28-5-2022 kunnen we helaas geen garantie geven dat dit echte reviews zijn van onze klanten. Dit omdat we voor 28-5-2022 een open beleid hanteerde voor het plaatsen van een product review. Dat houd in dat men voor deze datum ook een review kon plaatsen zonder daadwerkelijk het product te hebben besteld. Het is voor ons niet meer mogelijk om al deze beoordelingen alsnog te controleren. Het spreekt wel voor zich dat we voor deze datum altijd nog onze uiterste best hebben gedaan om alle echte reviews door te laten, deze werden ook alle handmatig gecontroleerd voordat deze online werden geplaatst.

Beoordelingen geplaatst na 28-5-2022

Voor alle product ervaringen na 28-5-2022 hebben we een manier bedacht om ervoor te zorgen dat de beoordelingen automatisch worden geverifieerd en altijd terug te leiden zijn naar een daadwerkelijke bestelling. Het formulier om een review te plaatsen op onze webshop is vanaf deze datum alleen toegankelijk met een zogenaamde token. Deze token word aangemaakt wanneer men een bestelling heeft ontvangen. Met deze token kunnen we zeker weten dat degene die de bestelling heeft geplaatst ook de enige is die een review kan plaatsen voor deze bestelling. Het plaatsen is eenmalig geldig en ook kan men alleen de producten beoordelen die besteld zijn.

Het verwijderen en aanpassen van reviews

Omdat we alsnog elke beoordeling handmatig keuren kan het in sommige gevallen voorkomen dat we besluiten om een beoordeling alsnog niet te tonen. We proberen hier zo eerlijk en transparant mogelijk mee om te gaan. Slechte reviews zien we namelijk ook graag, zodat we men altijd nog tot dienst kunnen zijn of een productlijn kunnen verbeteren of vervangen. In de volgende gevallen kan het zijn dat een beoordeling alsnog handmatig word verwijderd of word aangepast;

  • Wanneer een klant zelf vraagt om de review te verwijderen
  • Als er sprake is van privacygevoelige informatie, zoals een voor-achternaam.
  • Wanneer een review niet wordt geschreven in de Nederlandse taal
  • Wanneer het gaat over een andere webshop en/of product
  • Discriminerende, beledigende of racistische uitspraken

Het tonen van de product ervaringen

Ook met het tonen van de product reviews proberen we u het geheel zo duidelijk mogen voor te leggen. Zo hebben we geen speciale of geheime filtering, deze staat standaard op de nieuwste eerst en bevat geen verdere filtering. Eventueel aan u nog de keuze om gebruik te maken van de andere filter mogelijkheden. Ook bij deze extra filters hebben we nagedacht om zo transparant mogelijk te werken. Zo is het mogelijk om te filteren op de beste reviews eerst, maar ook is het mogelijk om de slechte beoordelingen eerst te tonen.

Voor de beoordeling zelf hebben we het simpel gehouden. We vragen men na het bestellen om een review en daarbij kan men 1-5 sterren aangeven per product. Deze sterren tonen we op dezelfde manier op de product review pagina, dit om eventuele verwarring te voorkomen. Er is dus geen tussen berekening aanwezig bij het plaatsen en tonen van de beoordelingen.

Lees meer over deze wetgeving en regels op de site van de rijksoverheid over nepreviews en de KvK nieuwe regels voor reviews.